Interviu acordat pentru Curierul Naţional de Alex Cernătescu - President & CEO Infinit Solutions
Ţinând cont de contextul economic actual, care credeţi că sunt provocările şi problemele care vor apărea anul acesta în piaţa locală de publicitate?
2009 a fost un an destul de dificil pentru industria de publicitate din România. Piaţa a înregistrat scăderi masive, poate cu aproximativ 40%, pentru prima dată în mulţi ani. Cert este că 2010 va fi asemănător cu 2009; nu ne aşteptăm la un boom al bugetelor, la o creştere bruscă şi semnificativă a industriei de publicitate. Trebuie să fim constanţi şi să întelegem faptul că această industrie a suferit o serie de modificări şi are nevoie de o revenire treptată.
Această situaţie economică lansează provocări deopotrivă clienţilor şi agenţiilor, contextul actual economic aducând însă şi beneficii, nu numai reduceri de bugete. Companiile care s-au dezvoltat şi au comunicat constant investesc şi în perioade de criză, sau mai bine zis, mai ales în perioade de criză. Unul din avantajele crizei este scăderea numărului de mesaje transmise, astfel că frecvenţa, impactul şi vizibilitatea unei reclame sunt acum mai mari decât în anii trecuţi. Un alt aspect pe care aş vrea să îl subliniez este faptul că targetarea mult mai precisă tinde să devină un deziderat foarte des întâlnit în briefurile clienţilor, ceea ce favorizează de altfel şi dezvoltarea de campanii la nivel local.
Deşi 2009 a fost un an mai dificil, unii investitori au preferat să aloce un cont destul de generos promovării serviciilor. Sunt şi cazuri în care bugetul alocat unor campanii a fost recalculat şi întreaga strategie a fost regândită.
Cum estimaţi că va evolua piaţa de publicitate în acest an, comparativ cu 2009?
În ceea ce priveşte 2010, piaţa de publicitate va da cel mai probabil semne de stabilitate, ceea