Taxa de utilizare a acestui tronson va fi de 1,92 euro, costul pe 100 de kilometri fiind de 1,75 euro/osie
Astăzi, ministrul Transporturilor, Radu Berceanu (foto) va semna contractul de concesiune al tronsonului Comarnic-Braşov al Autostrăzii Bucureşti – Braşov, primul contract de concesionare al unui tronson de autostradă. Semnarea acestui contract a fost întârziată aproape opt luni, din cauza climatului politic instabil din ţara noastră.
Valoarea acestei lucrări depăşeşte un miliard de euro. Oferta aleasă de către Ministerul Transporturilor în urma licitaţiei care a avut loc în luna mai a anului trecut aparţine consorţiul format din companiile Vinci Concession – Aktor Concession – Vinci Construction Grand Projets – Aktor.
Patru ani - termen de finalizare
Ca detalii tehnico-economice, acest tronson al autostrăzii Braşov – Bucureşti, cel cuprins între Braşov şi Comarnic are o lungime de 55 km, fiind proiectată pentru o viteză de circulaţie de 120 km/h. Durata perioadei de concesiune este de 30 de ani, din care 4 ani pentru proiectare şi construcţie şi 26 de ani pentru operare şi întreţinere. Costul total al lucrărilor de proiectare şi construcţie sunt de 1.181,28 milioane euro (fără TVA).
Valoarea taxei de utilizare a drumului (în primul an de operare şi întreţinere) va fi de 1,75 euro/osie/100km, adică de 0,96 euro pentru cei 55 de kilometri. Lungimea totală a tunelurilor duble este de 15 km şi vor fi realizate 5 noduri rutiere la Comarnic, Sinaia, Buşteni, Predeal, Râşnov.
Tronsonul Comarnic – Braşov este considerat cel mai dificil tronson din cadrul viitoarei autostrăzi Bucureşti – Braşov. Costul total de construcţie şi proiectare este estimat la suma de 1,57 miliarde euro, ceea ce înseamnă că un kilometru al autostrăzii Comarnic-Braşov va costa în medie 21,18 milioane euro.
Acest preţ este, conform repreze