Supermarketurile tind să devină spaţii turistice, nu un loc de mers la cumpărături. Creşterea preţurilor de la începutul acestui an, le-a scăzut piteştenilor nivelul de trai. Mulţi dintre ei îşi permit să cumpere doar strictul necesar.
Şocul este resimţit de pensionarii cu venituri mici, de şomeri, dar câteodată şi de oamenii care lucrează, dar au un salarii mici.
La magazin, pentru două conserve
Mai ales în week-end, mulţi piteşteni colindă centrele comerciale din Piteşti fără a dori să cumpere ceva anume. Este o modalitate de relaxare ieftină sau chiar gratis, dacă nu sunt tentaţi să cumpere nimic.
„Eu vin pe aici să văd la ce mai e câte o promoţie, ce mai e nou. E bine aici pentru că e cald. Nu cumpăr nimic”, spune Liliana, 30 de ani, venită la plimbare prin Eromall. Personale vârstnice merg pentru orice mici cumpărături la hypermarketurile din oraş, pentru că o economie de câţiva lei, pentru ei contează. „Normal că vin aici şi pentru un pateu sau o păungă cu lapte. Găsesc produse mai ieftine şi câţivale lei, în plus, nu strică”, spune Vasile Dinu, pensionar, din Piteşti. Cel mai mult, piteştenii cumpără fructe, legume, ouă, pâine, ulei, zahăr, consumabile şi din ce în ce mai puţin, carne. „Când am mers la cumpărărturi, după sărbători, şi am văzut cât costă puiul în supermarket, am avut un şoc. Nu mi-a venit să cred. Eram consumatoare de carne de pui, preferam să mănânc cât mai sănătos, dar, deja devine mult prea scump.”, spune Corina, 32 de ani, din Piteşti.
Turismul de hypermarket
Centrele comerciale sunt din ce în ce mai pline în week-endu-ri. Ai putea crede că oamenii chiar sunt dispuşi să cheltuiasă în aceste locuri. Numai că majoritatea vin doar ca să se plimbe, să mai vadă o haină de calitate, să-şi mai clătească ochii. De multe ori pleacă din magazine fără nicio achiziţie.
„Eu şi alte trei prietene mergem