Producatorul de motoare si generatoare electrice Electroprecizia Sacele din judetul Brasov estimeaza pentru acest an o cifra de afaceri de 112 milioane de lei (peste 26,6 milioane de euro), in crestere cu aproximativ 11% fata de 2009.
"Piata in domeniul nostru de activitate este in stagnare, insa, tinand cont de trendul ascendent al vanzarilor in tarile din vestul Europei, credem ca si piata autohtona a motoarelor electrice va inregistra o usoara crestere in acest an", a declarat pentru ZF Transilvania Marius Zaharescu, director marketing-vanzari in cadrul companiei Electroprecizia.
Compania a incheiat anul trecut cu vanzari de 99,5 mil. lei (circa 23,7 mil. euro), fata de peste 128 mil. lei (aproximativ 35 mil. euro) cu un an in urma.
Firma din Brasov exporta aproximativ 80% din productia proprie in Italia, Spania, Germania, dar si in alte tari din Europa de Vest.
Potrivit reprezentantilor Electroprecizia, vanzarile companiei sunt influentate in continuare de criza economica, de cresterea pretului pentru materiile prime folosite in procesul de fabricatie si de concurenta puternica a producatorilor de motoare electrice si echipamente auto din China.
"Am conceput un plan de investitii pentru a mentine in competitie activitatile companiei noastre pe piata motoarelor electrice. Ne propunem sa actionam si in directia cresterii productivitatii muncii, ca principala parghie de maximizare a eficientei economice", a spus Zaharescu.
Compania are in prezent 1.000 de salariati, iar, pe fondul crizei financiare, anul trecut au fost disponibilizati in total 600 de oameni.
Principalii clienti ai Electroprecizia sunt firmele ABB, Bush, Lenze, capacitatea lunara de productie a companiei fiind de 70.000 de motoare. In prima parte a anului trecut reprezentantii Ford au fost interesati de colaborarea cu firma brasoveana in vederea furniza