Cu 1,5 miliarde de euro, în România se vor construi de trei ori mai puţini kilometri de tronson montan decât în alte ţări. Media de 25,8 milioane de euro pe kilometrul de autostradă, care reiese din contractul semnat ieri pentru construcţia rutei Comarnic-Braşov, e cea mai mare din UE.
Oficiali guvernamentali de la Bucureşti şi reprezentanţii la vârf ai companiilor care vor construi tronsonul de autostradă montană Comarnic-Braşov - Vinci (Franţa) şi Aktor (Grecia) - au semnat ieri contractul de concesiune. Valoarea lucrărilor de construcţie este de 1,57 miliarde de euro, ceea ce înseamnă că numai partea de execuţie va costa, în medie, 25,8 milioane de euro pe kilometru.
CLICK AICI pentru a vedea cum a crescut de 4.000 de ori metrul pătrat de teren din calea autostrăzii
Citiţi în exclusivitate cine sunt bănăţenii care au luat banii de pe urma autostrăzii Vestului:
Săracii satului au ajuns îmbogăţiţii autostrăzii
Îmbătrâneşte frumos cu banii de pe autostradă
Îmbogăţit de autostradă, şi-a salvat casa veche de 40 de ani
Citiţi şi:
VIDEO Autostrada care începe în câmp şi se termină lângă un râu
Tronsonul de autostradă Comarnic-Braşov va fi construit de Vinci şi Aktor
Autostrada Comarnic-Braşov, gata în ianuarie 2014
Dacă am adăuga şi celelalte costuri, respectiv cele de operare, finanţare şi proiectare sau plăţile de disponibilitate pe care statul le va face către concesionar (circa 180 de milioane de euro pe an), valoarea totală a viitorului tronson s-ar ridica la 4,8 miliarde de euro. Adică, nu mai puţin de 82,7 milioane de euro pe kilometru!
Rămânând, însă, doar la valoarea de execuţie, observăm că în Europa s-au construit sau se află în diverse stadii de construire tronsoane montane de autostradă mult mai lungi, cu aceiaşi bani - 1,5 miliarde de euro. Iată câteva exemple: