Controversata taxa aplicata de Consiliul Local Timisoara tuturor masinilor de mare tonaj inmatriculate in alte judete, care tranziteaza municipiul - taxa motivata de faptul ca aceste vehicule nu numai ca ingreuneaza traficul rutier, intrand pe artere interzise, dar si deterioreaza asfaltul prin presiunea pe care o exercita -, a intrat in vigoare, de jure. De facto, insa, pentru ca a fost contestata ca fiind discriminatorie si atacata in instanta de prefectul de Timis, momentan nu poate fi aplicata. O taxa controversata
Pentru masinile de peste 7,5 tone, neinmatriculate in Timis, care trec prin Timisoara, trebuie platita o taxa de tranzit de 200 de lei, conform unei hotarari de consiliu local, intrata in vigoare la 11 ianuarie. Initial, Municipalitatea anuntase introducerea taxei de la 1 ianuarie, insa abia saptamana trecuta a fost definitivata montarea panourilor indicatoare si puse in vanzare vinietele aferente. Reprezentantii Primariei Timisoara sustin ca aceasta taxa se impunea ca o masura de limitare a traficului greu, dar si din cauza faptului ca masinile grele distrug carosabilul, afectand si locuintele timisorenilor, astfel ca banii incasati din plata taxei urmeaza sa fie folositi pentru refacerea drumurilor.
Cum era de asteptat, insa, taxa de tranzit pentru masinile grele a starnit controverse. Reprezentantii Uniunii Nationale a Transportatorilor Rutieri din Romania (U.N.T.R.R.) au acuzat autoritatile locale ca, prin aplicarea acestei taxe, incalca legea, iar prefectul de Timis, Mircea Bacala, a atacat in instanta hotararea Consiliului Local, saptamana trecuta, pe motiv ca este discriminatorie. Transportatorii sustin ca hotararea contravine O.U.G. 43/1997, privind regimul drumurilor. "Ordonanta prevede ca drumurile nationale, judetene si comunale isi pastreaza categoria functionala din care fac parte, fiind considerate continue in traversarea loca