Consortiul francezo-elen Vinci-Aktor va semna astazi cu Ministerul Transporturilor contractul in valoare de 1,57 mld. euro pentru constructia autostrazii Comarnic-Brasov (55 km), acesta fiind primul contract de infrastructura realizat in concesiune de catre statul roman. Chiar daca castigatorul licitatiei a fost anuntat in mai 2009, a urmat o perioada de circa 8 luni de negocieri privind conditiile contractuale.
"Negocierile s-au intins din iunie-iulie pana acum pentru ca, de fapt, in realitate, cei de la Vinci au tot tergiversat situatia, pentru a vedea cine va castiga alegerile. Se temeau probabil ca, daca va veni un nou ministru, le va reprosa ca «au tinut» cu Basescu sau cu PD-L. Asa au preferat sa stea in expectativa", au afirmat pentru ZF surse din minister.
Yves Thibault de Silguy, presedintele grupului Vinci, cea mai mare companie de constructii din lume, cu un business anual de 34 mld. euro, va sosi in tara la ora 16:30 pentru a incheia formalitatile cu statul roman. Contractul se va intinde pe o perioada de 30 de ani, dintre care patru vor fi alocate pentru constructie, restul de 26 de ani fiind pentru intretinerea si administrarea autostrazii.
Costul total al lucrarilor de proiectare si constructie se va ridica la 1,57 mld. euro, urmand ca statul roman sa plateasca incepand cu al cincilea an al concesiunii circa 180 mil. euro pe an, suma care va acoperi dobanzile platite de consortiul castigator catre bancile care au finantat lucrarea. Astfel, statul roman ar putea plati in total pana la finalul contractului circa 4,7 mld. euro pentru autostrada Comarnic-Brasov. "Suma pe care o va plati statul acopera si dobanzile platite de constructorii care au adus finantarea si costurile de administrare si intretinere timp de 26 de ani. Practic, statul va primi la sfarsitul celor 30 de ani o autostrada impecabila, fara sa se implice in administra