Producatorul auto francez Renault nu va face disponibilizari de la fabrica din Flins, Franta, potrivit lui Carlos Ghosn, directorul executiv, care a reusit in urma unei intalniri cu presedintele Nicolas Sarkozy sa obtina ajutor de la stat pentru productia de masini electrice.
Renault va continua sa produca varianta actuala a modelului Clio la fabrica din nord-vestul Parisului, insa va incepe de asemenea sa produca aici noul Clio IV, potrivit unei declaratii a lui Sarkozy. Guvernul francez va oferi credite in valoare de 170 mil. euro grupului, pentru ca acesta sa dezvolte masini electrice si baterii, a mai spus presedintele francez, scrie Bloomberg.
Au luat bani de la stat, raman in Franta
Ghosn a trebuit sa se intalneasca cu Sarkozy dupa ce cel de-al doilea producator auto din Franta a vehiculat ideea ca ar putea incepe sa produca noul sau model Clio IV la fabrica grupului din Bursa, Turcia. Aceasta idee a aparut dupa ce statul francez a cheltuit aproximativ 600 mil. euro pentru a anima vanzarile de masini si dupa ce a oferit Renault ajutor de 3 mld. euro pentru a face fata celei mai grave recesiuni de dupa cel de-al Doilea Razboi Mondial.
"Nu am investit toti acesti bani pentru a ajuta producatorii auto locali in timpul crizei economice mondiale pentru ca acum ei sa incerce sa isi mute fabricile in alte state", a declarat Sarkozy in cadrul Adunarii Nationale din 13 ianuarie. Statul francez este si cel mai mare actionar al Renault, cu o participatie de 15%.
Acordul incheiat la sfarsitul saptamanii trecute indica faptul ca planurile Renault pentru productia Clio vor suferi modificari minore, insa ii vor permite lui Sarkozy sa afirme ca Renault nu va elimina slujbe de la fabricile din Franta.
Acest acord calmeaza de asemenea temerile ridicate de Comisia Europeana, care a aprobat programele de subventionare a producatorilor auto