Timpul pierdut prin staţii şi abonamentele duble sunt primele efecte ale lipsei continuităţii liniei de tramvai. Mariana Stoica este profesoară la Liceul de Artă „Sabin Drăgoi” din Arad şi în fiecare dimineaţă este nevoită să facă traseul Alfa- Podgoria pentru a ajunge la locul de muncă.
„Înainte, pe linia 2, făceam tura completă şi ajungeam relativ decent la şcoală. Acum, sunt nevoită să schimb cel puţin două tramvaie”, povesteşte aceasta.
Femeia spune că abonamentele de tramvai îi scot din buzunar lunar peste 70 de lei, în condiţiile în care salariul său de dascăl a scăzut considerabil în ultimele două luni. În plus, media timpilor de aşteptare în staţiile de tramvai, pe frig şi ploaie, a ajuns, conform calculelor sale la circa 40 de minute pe zi. Cornel Farcău, domiciliat tot în Alfa, crede că actualul traseu al liniilor de tramvai, care se întrerupe între Alfa şi Confecţii, este o bătaie de joc la adresa cetăţenilor.
Victorie a locuitorilor
„Linia lui 2 era ideală pentru că făcea înconjurul cartierelor, iar acum suntem nevoiţi să fugim de la un tramvai la altul”, spune cu năduf bărbatul. Acesta adaugă că şi traseul de autobuz numărul 21, menit să suplinească lipsa tramvaiului, transportă arădenii doar până la Căpitan Ignat, iar în weekend nu circulă deloc. În urma demersurilor făcute de sute de locuitori din Alfa şi Confecţii, aflaţi în aceeaşi situaţie cu Mariana Stoica, autorităţile locale iau în dezbatere în această săptămână modificarea Programului de circulaţie al mijloacelor de transport public de călători pentru tramvaie şi pe alte trasee.
Programul liniilor de tramvai, regândit
Pentru a evita aglomerarea traficului tramvaielor prin centrul Aradului, programul linilor 1 şi 4b a fost regândit. Va urma înlocuirea unor tramvaie care circulau pe linia 1 cu cele de pe linia 2. A fost rectificată şi linia