Presa internaţională se amuză pe seama celei mai recente dispute politice din România: flacăra violet. Sursa: Agerpres
1 /. Agenţiile de presă şi cotidiane de prestigiu din Europa vorbesc despre subiectul de dezbatere şi analiză din România plecat de la declaraţiile lui Mircea Geoană şi ale soţiei sale, despre "atacurile energetice", la care au fost supuşi în timpul campaniei electorale pentru alegerile prezidenţiale. Cotidianul german Tagesspiegel scrie, în ediţia de azi, că faptul de a guverna pur şi simplu nu mai merge, dar că România a găsit ceva nou.
Violet - ultima încercare
"Preşedintele Traian Băsescu a folosit , zică-se, pentru campania sa electorală puterea «flăcării violete». Este vorba de ceva nou atunci când vrei să câştigi şi se manifestă vizibil prin aceea că el poartă continuu cravate şi pulovere colorate corespunzător şi-şi irită prin aceasta adversarii. Da, ne place să ironizăm: violet - ultima încercare. Însă aici este vorba de mai mult, aici este în joc ezotericul aplicat". Tagesspiegel merge mai departe şi face comparaţii cu Lady Rowena, o roşcată senzuală, cu o bufniţă în poale, care face bani din fotografile pentru Playboy, şi ajunge până la comentarii despre coaliţa aflată la putere în Germania. Comentatorii de la Tagesspiegel continuă: "Să fim atenţi aşadar: unu - la România, doi - la ce i se întâmplă lui Băsescu şi trei - să ne uităm dacă la Angela Merkel se schimbă ceva. Un nou blazer şic violet, o bufniţă înţeleaptă în poale - toate acestea ar fi semne ale unei alunecări de teren politice. Treaba cu fotografiile în Playboy nici nu mai intră în discuţie"
Agenţia MTI comentează sec
"Potrivit contracandidatului actualului preşedinte al României, în timpul campaniei sale electorale, Traian Băsescu a apelat la forţe paranormale, ezoterice. În opinia preşedintelui Partidului Social Democrat