Începând cu 16 ianuarie a intrat în vigoare un ordin care impune reguli stricte. Ca o noutate, tranzacţia poate fi anulată, în cazul în care cumpărătorul constată că a fost înşelat atunci când a schimbat bani.
Inspectorii Oficiului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor vor demara în zilele următoare controale pentru a vedea dacă patronii respectă noile reguli. „Sunt câteva case de schimb valutar care au reuşit de-a lungul anilor să înşele oamenii. Le-am aplicat amenzi, dar degeaba. Să vedem acum când vor trebuie să afişeze totul la vedere ce vor mai face. Este normal să apară astfel de norme atâta timp cât în toată ţara au avut loc mii de plângeri la OJP“, a spus Gheorghe Marinescu, inspector- şef la OJPC Dolj.
Oamenii nu sunt atenţi atunci când schimbă bani
Craiovenii susţin că de cele mai multe ori nu se uită să vadă dacă se percepe sau nu comision. De noile norme nici măcar nu au auzit. „Recunosc că nu mă uit decât la schimbul valutar, ceea ce nu este normal. Că după ce semnezi formularul nu mai poţi face nimic şi apoi vina ne aparţine. Ştiu însă unde se percep taxe şi nu mă duc acolo. Am auzit că a apărut un nou ordin, care a intrat în vigoare din ianuarie, dar chiar nu m-am interesat ce cuprinde“, a spus Marius Ispas, de 45 de ani.
„Au intrat în vigoare noile norme, le-am citit ştim care sunt, iar în scurt timp vor fi şi la vedere. Să vedem cum vom face cu anularea trazacţiilor, nu cred că va fi posibil acest lucru. Păi aşa toţi clienţii noştri pot face acest lucru şi unde ajungem?“, a spus Mihaela Boată, angajată la o casă de schimb valutar.
Ordinul 632/2009 prevede ca, în cazul în care constată că există unele nereguli între cursul valutar afişat şi cel trecut în formular, cumpărătorul să aibă dreptul de a anula tranzacţia în 24 de ore. Formularul trebuie să fie complet şi să scrie negru pe alb valuta schimba