Primul parteneriat public privat al României, parafat ieri la sediul Ministerului Transporturilor, are încă mari lacune. Sursa: Vlad Stănescu
Contractul pentru construcţia autostrăzii Comarnic- Braşov, semnat cu consorţiul franco-elen Vinci-Aktor, se întinde pe o perioadă de 30 de ani, iar constructorul va bene ficia de circa 4,8 miliarde de euro.
Ministrul transporturilor, Radu Berceanu, a precizat că cele două firme au la dispoziţie exact patru ani de la momentul obţinerii finanţării pentru a finaliza construcţia. „Dacă se apucă de lucru în vară, trebuie să fie gata în vara lui 2014”, a precizat Berceanu. În ceea ce priveşte taxa, ministrul a afirmat că nivelul acesteia nu este o „chestiune concretizată”.
Un euro, taxă de autostradă
Tot sub semnul întrebării stă şi soarta rovinietei. UE nu permite existenţa rovinietei şi a unei taxe pe autostradă în acelaşi timp. Autorităţile nu ştiu încă ce vor face. „Aceasta poate fi, de altfel, una dintre modalităţile de încasare a acestei taxe”, completează oficialul.
În primul an de folosire, cei care vor dori să meargă pe traseul Comarnic-Braşov vor plăti o taxă de circa un euro pentru fiecare autoturism, a mai spus Berceanu. El a precizat că nivelul taxei va fi fixat de piaţă şi, dacă acesta va fi prea mare, şoferii vor folosi DN 1.
„Nu putem şti cât va fi taxa în anul 26 de utilizare. Eu nici nu cred că voi mai fi atunci şi deci nu mă va mai pasiona acest subiect”, a adăugat el.
Până ieri, oficialii instituţiei precizau că taxa în primul an va fi de 1,92 euro/autoturism, urmând ca pe viitor să fie majorată în limita indexării preţurilor de consum.
„Dacă taxele care vor fi încasate pe această porţiune nu vor acoperi sumele convenite, vom pune bani în plus de la bugetul de stat”, a precizat Berceanu.
Construct