Recesiunea globală şi digitalizarea reprezintă principalele provocări cu care se confruntă companiile de media, noile tendinţe şi evenimente anticipate urmând să schimbe raportul de forţe din cadrul industriei, potrivit celui mai recent raport realizat de grupul specializat în tehnologie, media şi telecomunicaţii (TMT) din cadrul Deloitte. Studiul Deloitte prezintă o serie de previziuni privind industria media globală în 2010: 1. Programele de televiziune şi de radio î
Recesiunea globală şi digitalizarea reprezintă principalele provocări cu care se confruntă companiile de media, noile tendinţe şi evenimente anticipate urmând să schimbe raportul de forţe din cadrul industriei, potrivit celui mai recent raport realizat de grupul specializat în tehnologie, media şi telecomunicaţii (TMT) din cadrul Deloitte.
Studiul Deloitte prezintă o serie de previziuni privind industria media globală în 2010:
1. Programele de televiziune şi de radio îşi menţin supremaţia
În 2010, majoritatea conţinutului video şi audio va fi consumat în mod linear, adică în baza programelor stabilite de instituţiile media de profil. Peste 90% din conţinutul televizat şi peste 80% din cel audio va fi accesat prin intermediul canalelor tradiţionale.
Mai mult, acest tip de consum ar putea chiar să crească în cursul anului. În general vorbind, achiziţia de noi echipamente TV sau lansarea de noi servicii, precum sistemul high-definition (HD) sau canalele de filme, încurajează creşterea consumului. Vânzările de televizoare noi s-au menţinut la un nivel relativ ridicat în ţările în curs de dezvoltare, unde progresul televiziunii este evident, pe fondul unei creşteri considerabile a veniturilor din publicitate. În multe state, rata de penetrare a sistemelor HD creşte în ritm constant.
2. Orientare spre publicitatea online
Bugetele aferente publicităţii online sunt est