Contractul de concesiune pentru tronsonul de autostradă Comarnic-Braşov, proiect în valoare de 1,5 miliarde euro, a fost semnat, ieri, de către ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, preşedintele grupului francez Vinci, Yves-Thibault de Silguy, şi un reprezentant al companiei elene Aktor.
"Contractul va fi semnat luni (ieri - n.r.). Consorţiul a încercat să obţină un contract mai uşor finanţabil, însă până la urmă a renunţat şi contractul a rămas neschimbat", a declarat, pentru Mediafax, Adrian Ionescu, directorul Direcţiei Autostrăzi din cadrul Ministerului Transporturilor.
Berceanu declara în luna noiembrie că dacă până la sfârşitul anului consorţiul Vinci-Aktor, care a câştigat licitaţia de concesiune a segmentului de autostradă Comarnic -Braşov, nu va semna contractul va presupune că asocierea nu mai este interesată de proiect.
"Dacă se tărăgănează negocierea şi dacă nu semnăm până la sfârşitul anului o să le transmit că o să cred că nu îi mai interesează contractul", a afirmat atunci Berceanu.
El anunţase în luna octombrie că negocierile cu consorţiul franco-elen vizează probleme legate de termenele de realizare. "Ei au câştigat contractul în primăvară şi de atunci nu mai terminăm negocierile. (...) Este vorba de termene şi sper ca spre sfârşitul anului să încheiem contractul", a declarat ministrul la acea dată.
Tronsonul Comarnic - Braşov are o lungime de 58 km şi este considerat cel mai dificil tronson din cadrul viitoarei autostrăzi Bucureşti - Braşov. Lucrările vor începe în acest an şi vor dura patru ani.
Proiectul, cu o valoare de 1,5 miliarde euro, este primul contract din România de construcţie prin concesiune a unui tronson de autostradă. Concesiunea va avea o durată de 30 de ani. Lucrările vor începe în acest an şi vor dura patru ani.
Contractul de concesiune pentru tronsonul de autostradă Comarnic-Braşov, pro