Televiziunea si radioul vor ramane preferatele publicului, ziarele se vor muta online si vor cere bani pentru continut, iar 3D-ul in sufragerie mai are de asteptat, potrivit unui studiu despre tendintele media in 2010.
Din cauza - sau datorita, cum vreti s-o luati - recesiunii globale si a digitalizarii, raportul de forte dintre marile companii din industria media se schimba, ivindu-se perspective pentru noi sectoare de activitate in domeniu, se arata in studiul realizat de grupul specializat in tehnologie, media si telecomunicatii (TMT) din cadrul companiei de consultanta Deloitte, remis Ziare.com.
"Aflate sub presiunea schimbarilor rapide si a competitiei crescande, companiile de media nu-si pot permite sa fie prinse pe picior gresit de noile tendinte si pretentii de consum", spune Ahmed Hassan, partener si lider TMT in cadrul Deloitte Balcani.
Potrivit analistilor Deloitte, si industria media din Romania va traversa un proces de restructurare. De altfel, acest lucru s-a observat deja prin inchiderea mai multor ziare, reviste sau agentii de presa (Ziua, Gardianul, NewsIn etc).
"Implementarea noilor tehnologii si adaptarea la asteptarile consumatorilor, care sunt in permanenta schimbare, se vor dovedi conditii vitale pentru orice strategie de afaceri. Cu toate acestea, calitatea continutului si reputatia asociata cu un nivel ridicat de profesionalism raman principalele criterii de diferentiere", sustine Andreea Zoescu, Audit Manager in cadrul Deloitte Romania.
Care vor fi cele mai importante tendinte media ale acestui an? Iata ce au descoperit analistii Deloitte, dupa ce au discutat cu 7.000 de parteneri, analisti financiari, analisti specializati in domeniul media si diverse organizatii de profil:
Programele de televiziune si de radio isi mentin suprematia
In 2010, continutul video s