Producatorul de profile din PVC Gealan Romania, subsidiara locala a germanilor omonimi, a inregistrat anul trecut vanzari similare, in volum, cu cele din 2008, in conditiile in care piata de tamplarie termoizolanta a scazut cu circa 50% in 2009, din cauza crizei financiare internationale.
„Chiar daca per ansamblu a scazut cererea de ferestre, am reusit sa ne mentinem vanzarile in volume, ceea ce ne-a pastrat pozitia de lider pe piata. Pentru 2010 ne dorim sa obtinem aceleasi rezultate si, intr-un scenariu optimist, sa putem declara la sfarsitul anului o revenire a pietei de tamplarie din PVC”, spune Aurel Vlaicu, directorul general al Gealan Romania.
Oficialul companiei nu a dorit sa faca vreo precizare privind cifra de afaceri realizata anul trecut, insa avand in vedere ca in primele noua luni Gealan Romania a desfasurat promotii care s-au reflectat intr-o scadere a preturilor cu 15% fata de aceeasi perioada din 2008, este foarte probabil ca businessul producatorului de profile din PVC sa fi scazut in 2009.
Vlaicu afirma in octombrie ca evolutia afacerilor din primele noua luni a fost proportionala cu scaderea preturilor, respectiv 15%.
Compania a realizat o cifra de afaceri de 71,1 milioane de euro in 2008, similara celei din 2007.
Piata de tamplarie termoizolanta a scazut cu 50% in 2009, pana la 500 de milioane de euro, ajungand la nivelul din 2007.
Directorul general al Gealan Romania apreciaza ca scaderea pietei isi va atinge apogeul primul trimestru al anului, o revenire fiind asteptata la inceputul lui 2011.
„Blocajul din sectorul imobiliar, scaderea cu pana la 50% a cererii fata de 2008, care a micsorat semnificativ numarul de contracte incheiate, lipsa lichiditatilor din piata au dus la situatia in care numerosi producatori de ferestre au iesit sau sunt pe punctul de a iesi din piata. Cu siguranta, vom asista in ac