- Diverse - nr. 462 / 19 Ianuarie, 2010 Anul trecut, inainte de debutul campaniei electorale pentru ocuparea fotoliului de la Cotroceni, presa centrala a dezvaluit faptul ca Alexandru, fiul de 16 ani al lui Mircea Geoana, conduce, nonsalant si fara sa posede carnet, un Fiat 500 retro. Ceea ce s-a dorit a fi o lovitura sub centura pentru candidatul social-democrat la prezidentiale s-a dovedit a fi doar o interpretare malitioasa, din simplul motiv ca, in prezent, in Romania, legea le permite si tinerilor, cu varste cuprinse intre 16 si 18 ani, sa conduca pe drumurile publice, fara permis. Desigur, nu orice tip de "masina" si nu in orice conditii. Mopede si cvadricicluri Aderarea Romaniei la Uniunea Europeana a impus adaptarea OUG nr. 195/2002 (Codul rutier) la noile cerinte, iar la art. 891, alin. 1.6, din Ordinul nr. 1.699/2006, al ministrului Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei, sunt omologate tipurile de vehicule rutiere care pot fi conduse de tineri cu varste de peste 16 ani, fara permis. Iata despre ce este vorba: "Cvadricicluri usoare, respectiv autovehicule cu patru roti, a caror masa la gol este de cel mult 350 kg, exclusiv masa acumulatorilor in cazul vehiculelor cu tractiune electrica, avand viteza maxima de 45km/h, echipate cu motor, cu o cilindrie de cel mult 50 cm cub". Cvadriciclurile trebuie sa corespunda conditiilor tehnice aplicabile mopedelor, adica "vehiculelor cu doua sau trei roti, a caror viteza maxima nu depaseste 45 km/h, echipate cu motor, cu cilindrie de cel mult 50 cm cub", mai pe intelesul nostru, scuterelor. Fara permis, dar cu adeverinta de absolvire a unui curs de legislatie rutiera Dupa ce si-au convins parintii sa le cumpere, la un pret de 2.500 _ 3.000 de euro, un cvadriciclu, tinerii de peste 16 ani sunt obligati sa demonstreze ca sunt responsabili in cazul in care isi doresc sa circule pe drumurile publice, asa ca e