Internetul poate „da peste cap” modelele de afaceri de pe piaţa media, se arată într-un studiu Deloitte. „Dacă publicitatea online va continua să-şi crească ponderea şi în 2010 şi după, sfatul pentru jucătorii din piaţa media este să continue să facă ceea ceea ce s-a dovedit că funcţionează în ultimii cinci ani. Dar, există şi altă posibilitate. Ca media online să se dovedească a fi o inovaţie distructivă”, se arată în raportul Media Predicti
Internetul poate „da peste cap” modelele de afaceri de pe piaţa media, se arată într-un studiu Deloitte.
„Dacă publicitatea online va continua să-şi crească ponderea şi în 2010 şi după, sfatul pentru jucătorii din piaţa media este să continue să facă ceea ceea ce s-a dovedit că funcţionează în ultimii cinci ani. Dar, există şi altă posibilitate. Ca media online să se dovedească a fi o inovaţie distructivă”, se arată în raportul Media Predictions realizat de Deloitte.
Scenarii revoluţionare
Ce înseamnă ca publicitatea online să fie o invovaţie distructivă pentru media tradiţională?
„În primul rând, tehnologia distructivă începe să erodeze cota de piaţă a jucătorilor vechi, în unele cazuri ajungându-se şi la 90% - aşa cum s-a întâmplat în cazul fotografiei digitale. În al doilea rând, chiar dacă cota de piaţă este mică, noua tehnologie crează presiune pe preţuri şi provoacă micşorarea pieţei”, se arată în studiul Deloitte.
Dacă se va dovedi că publicitatea online va avea un astfel de efect asupra industriei media, jucătorii de pe această piaţă ar trebui să se pregătească pentru reduceri a veniturilor şi marjelor de profit abrupte şi permanente, avertizează raportul.
Publicitatea online n-a reprezentat, în 2009, decât 10% din cei 600 de miliarde de dolari – la cât este estimată piaţa globală a publicităţii, iar într-un scenariu disruptiv, cota online-ului ar putea urca la