Dacă în anii trecuţi, ţări precum România şi Bulgaria raportau creşteri record ale creditului şi consumului, în noul context economic, oamenii au devenit mult mai prudenţi şi preferă să pună bani de-o parte, reieşe dintr-un studiu Unicredit. Criza economică şi-a pus amprenta asupra comportamentului consumatorilor din Europa de Sud-Est, reiese dintr-o analiză realizată de economiştii grupului Unicredit, prezentată într-o conferinţă la Viena. „Consumul mai redus ş
Dacă în anii trecuţi, ţări precum România şi Bulgaria raportau creşteri record ale creditului şi consumului, în noul context economic, oamenii au devenit mult mai prudenţi şi preferă să pună bani de-o parte, reieşe dintr-un studiu Unicredit.
Criza economică şi-a pus amprenta asupra comportamentului consumatorilor din Europa de Sud-Est, reiese dintr-o analiză realizată de economiştii grupului Unicredit, prezentată într-o conferinţă la Viena.
„Consumul mai redus şi îndatorarea mai mică semnifică o tendinţă mai pronunţată spre economisire”, au declarat analiştii Unicredit, în cadrul unei conferinţe organizate la Viena.
În ciuda performanţei dezamăgitoare a veniturilor, economiile nete ale populaţiei s-au redresat în 2009, faţă de valorile foarte reduse din 2008 şi datorită unor factori pozitivi de stimulare proveniţi din evoluţia pieţei de capital şi din câştigurile mai mari din economii, se arată în studiul Unicredit.
Economii suplimentare de 6,7% din PIB
În ţări precum România, Bulgaria şi Ungaria, Unicredit estimează că activele financiare ale populaţiei vor creşte ca pondere în PIB, în ciuda crizei.
De exemplu, în cazul României, în 2009, activele financiare sunt estimate la 33,3% din PIB, în creştere faţă de 26,6% în urmă cu un an. Iar pentru 2010 se estimează o pondere şi mai mare: 34,8% din PIB. În calcul sunt incluse conturile la bănci, plasamentele în acţ