Pentru a scapa de miile de masini recuperate de la clientii care nu si-au mai putut plati ratele, firmele de leasing le vand sub pretul de pe piata second-hand.
Companiile de leasing incearca sa revanda cele peste 15.000 de masini recuperate de la clientii rau-platnici in ultimul an si jumatate folosind preturi mai mici decat cele cerute pe piata second-hand.
De exemplu, o masina de teren Toyota Land Cruiser fabricata in 2008, cu un rulaj de 27.000 km si un motor de 4,5 litri, este scoasa la vanzare de o firma de leasing la pretul de 59.000 de euro (inclusiv TVA), in timp ce pe piata second-hand aceeasi masina se vinde cu 65.000 de euro. La un Audi Q7 (din 2008, 71.000 km la bord) diferenta de pret este chiar mai mare: o companie de leasing il vinde cu 34.700 de euro, in timp ce pe site-urile specializate de vanzari de masini second-hand acelasi model se gaseste la pretul de 45.500 de euro, avand acelasi an de fabricatie si o valoare apropiata a rulajului.
"In primul rand, masinile recuperate nu sunt la fel de bine intretinute ca si cele de pe piata second-hand, unele pot fi putin lovite sau zgariate. In al doilea rand, firmele de leasing se afla sub presiunea stocurilor in crestere, iar in al treilea rand noi nu stim sa vindem masini, abia acum invatam. Noi eram obisnuiti sa vindem bani", spune Razvan Diaconescu, directorul general al Impuls Leasing. Compania are in prezent un stoc de 1.000 de masini recuperate.
"Cel putin patru luni dureaza de la momentul recuperarii masinii pana la revanzare. Tinta noastra pentru 2010 este sa reducem aceasta perioada la trei luni."
Si la masinile de clasa mai mica exista diferente de pret. O Dacia Logan cu 37.000 km la bord, din 2007, este vanduta de o firma de leasing cu 5.600 de euro, iar pe piata second-hand aceasta masina se gaseste la pretul de 8.000 de euro.
"Daca vrei sa iti vinzi