Reader’s Digest a desemnat-o pe romanca Iana Matei, presedintele organizatiei Reaching Out, “Europeanul Anului 2010” pentru lupta sa impotriva prostitutiei juvenile. “Este foarte important ca o revista de talie mondiala, cum este Reader’s Digest, recunoaste ca traficul de fiinte umane si exploatarea femeilor reprezinta probleme importante. Pe aceasta cale doresc sa multumesc revistei Reader’s Digest, in numele victimelor cu care lucram, si ma simt onorata sa accept aceasta distinctie”, a spus Iana Matei.
De la o adresa secreta din Pitesti, prin intermediul organizatiei sale, “Reaching Out, Iana Matei, la 50 de ani, isi dedica viata pentru salvarea copiilor care cad victime traficantilor de fiinte umane. Pentru lupta ei neobosita impotriva acestei forme de sclavie moderna, juriul format din cei 19 editori europeni ai revistei Reader’s Digest a desemnat-o pe Iana “Europeanul Anului 2010”. In cei 15 ani de traditie a acordarii acestei distinctii, este pentru prima data cand laureatul este un roman.
Potrivit datelor UNICEF, aproximativ doua milioane de copii din intreaga lume cad victime comertului sexual. Organizatia franceza pentru drepturile omului “Terre des Hommes” estimeaza ca un numar de 6.000 de copii cu varste cuprinse intre 12 si 16 ani sunt traficati in fiecare an din Europa de Est catre tari occidentale.
“Sute de fete din tari Est Europene, inclusiv Romania, sunt fortate sa se prostitueze in tarile occidentale mai bogate, dupa ce se lasa cu naivitate atrase aici de promisiunea unor locuri de munca, ce apoi se dovedesc a fi adevarate capcane.”, spune Iana Matei. “Tinute prizoniere, supuse la abuzuri si obligate sa intretina raporturi sexuale, ele devin, in fapt, sclave – nu exista alt cuvant mai potrivit pentru aceasta situatie.”
In cei 11 ani de activitate ai organizatiei “Reaching Out”, Iana Matei a