Reteaua de magazine alimentare cu discount Penny Market a ajuns anul trecut la vanzari de 1,7 miliarde de lei (401 mil. euro), dupa o crestere de 23% fata de nivelul raportat pe 2008. Afacerile retailerului au continuat sa creasca chiar si in magazinele mai vechi de doi ani.
Retailul cu discount ar putea fi singurul segment de piata din comertul local cu crestere organica (in unitati comparabile) in 2009, primul an in care marile retele de magazine s-au confruntat cu scaderi de consum in Romania.
Ceilalti discounteri, activi pe o piata estimata de ZF la un miliard de euro - Plus, Profi si Minimax - mizau si ei anul trecut pe cresteri de vanzari, insa Penny Market este primul jucator care comunica cifra de afaceri pe 2009.
In euro, afacerile retailerului s-au majorat cu 7% in intervalul mentionat, ritm calculat la cursul de schimb mediu anuntat de BNR.
"Anul trecut am avut vanzari brute de 1.699 mil. lei, fata de valoarea de 1.376 mil. lei inregistrata in 2008. O parte din crestere s-a datorat expansiunii retelei, insa un sfert din deschiderile de magazine din 2009 s-au realizat in luna decembrie, neavand astfel o contributie mare la cifra de afaceri", a declarat Marcel Thiele, CEO-ul Rewe Romania, operatorul Penny Market.
Francezii de la Carrefour au spart gheata saptamana trecuta, fiind prima retea de magazine din comertul alimentar care a raportat cifra de afaceri pe 2009. Compania Carrefour Romania a inregistrat in 2009 o diminuare a afacerilor in euro cu 4,6% fata de 2008, in conditiile in care a deschis doua hipermarketuri si sase supermarketuri in cursul anului trecut, ajungand la un numar total de 47 de unitati. In termeni comparabili (fara a lua in calcul efectele expansiunii retelei in 2009), vanzarile sale s-au diminuat cu 9% in intervalul mentionat, potrivit datelor raportate de grupul francez.
Avans de 5% i