În an de criză, numărul spectatorilor care au cumpărat bilete la filme a crescut spectaculos faţă de 2008. Proprietarii de săli şi distribuitorii spun că activitatea devine profitabilă. Sursa: Libertatea
Reţeta care ţine în viaţă cinema-ul american de peste 20 de ani, cea a multiplexurilor, începe să funcţioneze şi în România. Sălile confortabile, extinderea reţele lor în mai multe oraşe din ţară, curiozitatea pe care a stârnit-o 3D-ul şi oferta de filme comparabilă cu cea din Occident au pus cinema-ul pe lista de opţiuni a românilor.
Ale celor din marile oraşe, pentru că în majoritatea localităţilor mici nu mai funcţionează niciun cinematograf. Box-office-ul a înregistrat creşteri în întreaga lume, în an de criză - Hollywoodul estimează un record de 10 miliarde de dolari - iar ritmul acesteia în România este spectaculos.
„Mallurile sunt magnet pentru tineri”
Potrivit unor statistici provizorii, realizate de Agenţia Champions, care monitorizează box-officeul românesc, în 2009 s-au vândut cu aproape 40% mai multe bilete decât în 2008, la cele 182 de filme care au rulat în premieră.
Sălile de cinema au vândut 4,6 milioane de tichete, faţă de 3,5 milioane acum doi ani.
Mai mult, încasările au crescut cu circa 60% şi ajung la 78,2 milioane de lei, faţă de 46 de milioane. Cifrele sunt valabile numai pentru filmele care au avut premiera în 2009, nu şi pentru cele lansate în 2008, dar care au continuat să ruleze şi anul trecut.
În următorii zece ani, proprietarii de săli speră să ajungă măcar la jumătate din cifra pe care o consemna Anuarul pe 1990, şi anume peste 130 de milioane de bilete.
„Mallurile sunt magnet pentru tineri, pentru că cinema-ul la mall nu înseamnă doar urmărit de filme, înseamnă ieşit în oraş, socializare, shopping, e reţeta care a salvat cinema-ul american în anii ’80 şi