Dezvoltarea continuă Internetului a dus la o creştere continuă a numărului de magazine online, care au început să se lupte efectiv cu cele tradiţionale. De partea shop-urilor online stau timpul economisit şi oferta variată vizibilă la doar un click distanţă. Cele mai căutate magazine online sunt cele specializate pe fashion şi electronice, electricansice şi IT&C, şi buticurile online de cadouri atrag anual comenzi de câteva sute de mii de euro, venind cu soluţii
Dezvoltarea continuă Internetului a dus la o creştere continuă a numărului de magazine online, care au început să se lupte efectiv cu cele tradiţionale. De partea shop-urilor online stau timpul economisit şi oferta variată vizibilă la doar un click distanţă.
Cele mai căutate magazine online sunt cele specializate pe fashion şi electronice, electricansice şi IT&C, şi buticurile online de cadouri atrag anual comenzi de câteva sute de mii de euro, venind cu soluţii rapide şi idei tot mai variate de daruri.
„Vânzările din sezonul de iarnă sunt vinovate de aproape jumătate din vânzările noastre totale la nivelul anului”, spune Marius Ciocan, directorul FunGift.ro, cel mai mare magazin online de cadouri de pe piaţa locală. În cazul site-ului Cadouri.ro, Crăciunul aduce doar 25% din totalul vânzărilor anuale, iar pentru GiftLand.ro cifra este similară.
Cadouri cu priză la public
Dat fiind că perioada Sărbătorilor de iarnă aduce cel mai mare număr de clienţi şi de comenzi din tot anul, cele mai multe cadouri vândute de magazinele online sunt cele specifice sezonului. „De Sărbatori sunt clar preferate cadourile cu temă de Crăciun sau iarnă”, spune Marius Ciocan. În oferta shop-ului se află în această perioadă breloace cu motive de Sărbători, lumânări, decoraţiuni de ceramică şi chiar costume pentru Moş Crăciun.
În ceea ce priveşte GiftLand.ro, în luna decembrie cele mai cerute prod