SABMiller, unul dintre cei mai mari producatori de bere din lume, care detine pe piata locala marcile Ursus, Timisoreana sau Ciucas, a inregistrat o scadere de 18% a vanzarilor in volum in ultimele trei luni ale anului trecut comparativ cu aceeasi perioada din 2008, insa compania si-a majorat cota de piata, ajungand sa detina aproape o treime din vanzarile totale de bere din Romania.
"Volumele organice au scazut cu 18%, in conditiile in care in aceeasi perioada a anului trecut au crescut cu 11%. Cu toate acestea, ne-am majorat cota de piata, care a ajuns la o medie de 31,3% (potrivit MEMRB Retail Audit Data). Aceste rezultate vin pe un trend de scadere a industriei cu peste 15% in ultimele trei luni ale anului trecut", a declarat pentru ZF Stephan Maria Weber, presedintele Ursus Breweries, subsidiara locala a companiei sud-africane SABMiller. Weber mai spune ca in perioada analizata toate marcile companiei fie au crescut, fie si-au mentinut cota de piata. Reprezentantii companiei nu au precizat insa valoarea vanzarilor din primele noua luni ale anului fiscal trecut (aprilie-decembrie) si nu au spus nici daca in valoare vanzarile s-au aflat pe un trend ascendent.
Scaderea de 18% a volumelor vandute plaseaza totusi Romania printre tarile europene cu cele mai mari scaderi in volum, in conditiile in care Polonia si Cehia au inregistrat diminuari de 5%, iar Rusia a avut o crestere de 34%.
"Contextul economic global, dar si local au influentat piata berii in 2009, primele semne fiind inregistrate inca din a doua jumatate a lui 2008. Dupa cativa ani de cresteri exceptionale, era de asteptat ca anul trecut piata berii sa intre pe un trend de crestere moderata, dar totusi criza economica a impactat semnificativ acest trend, astfel ca in perioada aprilie-septembrie 2009 am asistat la o reducere de 16% fata de aceeasi perioada a anului anterior", spunea la f