Dacia plănuieşte, pentru luna mai, lansarea la nivel comercial a modelului Duster, după succesul neaşteptat de mare înregistrat în 2009 de marca românească pe pieţele europene.
Preşedintele Consiliului de Administraţie al producătorului, Jacques Chauvet, a declarat că va oferi mai multe detalii despre preţul de vânzare al automobilului abia la salonul de la Geneva. Conform celor declarate de Chauvet, Dacia îşi va menţine politica de vânzări şi cu acest model, Duster urmând să „ofere o valoare foarte bună, pentru preţul la care va fi comercializat“. Chauvet nu a dorit însă să ofere detalii privind numărul de unităţi Duster care vor fi produse la Dacia în acest an, dar a menţionat că există o flexibilitate semnificativă a capacităţii de producţie, care se va plia pe cerere. Potrivit unor informaţii anterioare, Dacia Duster va fi disponibil, în versiunile 4X2 şi 4X4, cu o motorizare pe benzină cu o capacitate cilindrică de 1.6 şi 110 CP, precum şi cu două motoare diesel - capacitate cilindrică 1.5 şi 85 CP, respectiv 1.5 capacitate cilindrică şi 105 CP.
Dacia Duster beneficiază, în versiunea de serie, de două airbag-uri frontale şi de centuri de siguranţă în trei puncte. În funcţie de versiune, sunt disponibile două airbag-uri laterale cap/torace pentru locurile din faţă. Modelul are o lungime de 4,31 metri şi o lăţime de 1,82 metri.
Directorul comercial al Dacia, Fabrice Cambolive, a declarat săptămâna trecută că producătorul are în plan dezvoltarea şi fabricarea a două modele noi de maşini. „Menţinem aceeaşi filosofie. Urmărim ca preţul de producţie, pornind de la concept, design, ingineri, să fie ţinut cât mai strâns“, a spus Chauvet, fără a oferi mai multe detalii.
Ceva mai reţinuţi din cauza crizei financiare, europenii au preferat anul trecut maşini mai ieftine de tipul Daciei sau Hyundai, în detrimentul mărcilor de lux, aducând astfel creşteri