Stăpânirea e croită să reformeze educaţia. Din nou! Ştiu că s-a tot reformat de vreo 20 de ani şi tot proşti suntem. Dar mai reformăm puţin.
Ni se spune că trebuie să formăm competenţe şi că nu mai trebuie să turnăm informaţii în învăţăcei. Că se stresează sărăcuţii, că le e ghiozdănelul prea greu şi degeaba, când se angajează (sau încearcă) nu ştiu să facă nimic.
Domnul Boc se declară învins de manualele de clasa a şaptea. O fi vina lui sau a manualelor? Voi cum staţi? Vă înving? Să ştim ce ar trebui schimbat, premierul sau manualele.
Dragul meu comentator Yorga mă provoacă aici la o discuţie despre fizica cuantică. M-am simţit cam prost că nu i-am putut intra în joc. Fizica cuantică e competenţă?
L-a întrebat un coleg odată pe profesorul Răbâncă la ce ne trebuie atâtea teoreme şi demonstraţii de analiză matematică. El a răspuns aşa: “Bă, voi când aţi ajuns la litera C l-aţi întrebat pe învăţător la ce vă trebuie să învăţaţi tot alfabetul?”. Mi-a trebuit analiza mai târziu la cursul de fizică cuantică.
Am făcut în şcoală algebră vreo câţiva ani. Am înţeles-o abia după ce m-am angajat şi am lucrat la primul proiect cu grafică 3D. În două săptămâni. Şi cam la fel cu statistica.
Ştiţi ce? Copiii absorb informaţii ca bureţii. Şi oricum alte treburi nu prea au (pe aici ar trebui să mai umble puţin statul, eu a trebuit să muncesc în facultate şi am cam ratat cursurile de fizică cuantică). Le trebuie teorie, informaţii, să audă de cât mai multe lucruri, să-şi formateze creierul. Competenţele serioase se pot dobândi numai având o bază teoretică solidă. Altfel ne