Portalul AskMen.com a întocmit o listă a primelor 10 oraşe care au transformat mersul pe bicicletă într-un adevărat cult, scrie calgaryherald.com. Sursa: Andreea DogarSursa: Reuters
1 /.
Fără doar şi poate, sinonimul mersului pe bicicletă este Amsterdamul. În capitala Olandei, aproximativ 40% din transport se face doar cu bicicleta. Bicicletele publice aşteaptă la tot pasul să fie închiriate, iar municipalitatea are în plan construirea unui uriaş parc de biciclete în gara principală a oraşului.
Amsterdamului îi urmează Copenhaga, un oraş în care aproximativ 32% din ce1.800.000 de locuitori se deplasează cu bicicleta spre locul de muncă.
Pe locul al treilea în topul oraşelor prietenoase cu bicicliştii s-a situat capitala Columbiei, Bogota. Spre deosebire de oraşele din Europa sau din America, unde prin programele guvernamentale s-au dezvoltat adevărate reţele de piste pentru biciclişti, în Bogota doar 13% dintre rezidenţi au maşini proprii. Asta face ca bicicletele să fie o necesitate.
În plus, o dată pe săptămână, oraşul închide peste 70 de kilometri de străzi pentru şoferi, accesul în perimetrul restricţionat fiind permis doar bicicliştilor, atleţilor sau patinatorilor.
Amsterdam - 400 de kilometri de piste amenajate pentru biciclişti
Foto: EVZ
Curitiba, cel mai mare oraş şi cea mai mare economie din sudul Braziliei, ocupă cea de-a patra treaptă în acest clasament. Oraşul a promovat în ultimele patru decenii mersul pe două roţi ca alternativă la congestionarea traficului auto.
În urmă cu doi ani,Montrealul a dezvoltat un proiect de investire a 134 milioane dolari pentru restructurarea pistelor pentru biciclişti. În prezent, în oraşul canadian, traseele pentru biciclişti se întind pe 600 de kilometri. Iar în viitor autorităţile vor să