Vânzările Bayer Schering Pharma România au crescut cu 15% în 2009, sub aşteptările companiei, pe fondul măsurilor aplicate de Ministerul Sănătăţii pe parcursul anului trecut, iar pentru 2010 estimează un avans mai mic, a declarat directorul general Bayer România, Andreas Damaske. Bayer Schering Pharma România face parte din grupul german cu activităţi în indutria farmaceutică şi chimică Bayer. Potrivit firmei de cercetare Cegedim, în 2008, compania se situa pe locul 11 pe
Vânzările Bayer Schering Pharma România au crescut cu 15% în 2009, sub aşteptările companiei, pe fondul măsurilor aplicate de Ministerul Sănătăţii pe parcursul anului trecut, iar pentru 2010 estimează un avans mai mic, a declarat directorul general Bayer România, Andreas Damaske.
Bayer Schering Pharma România face parte din grupul german cu activităţi în indutria farmaceutică şi chimică Bayer.
Potrivit firmei de cercetare Cegedim, în 2008, compania se situa pe locul 11 pe piaţa farmaceutică românească, cu o cotă de 2,5% şi vânzări de 176,2 milioane lei (47,8 milioane euro).
Deprecierea leului a "muşcat" din business-ul Bayer
"Estimăm că vânzările diviziei de medicamente cu prescripţie a Bayer au crescut cu 15% în 2009, potrivit rezultatelor preliminare, divizia Bayer Schering Pharma fiind totodată şi motorul de creştere al grupului. (...) Ne aşteptam la rezultate mai bune anul trecut, dar introducerea sistemului de referinţă privind calculul preţului la medicamente a avut un impact negativ. De asemenea, am fost afectaţi şi de deprecierea cursului valutar, având în vedere cursul fix stabilit de Ministerul Sănătaţii", a explicat Damaske.
Începând cu 1 februarie 2009, Ministerul Sănătăţii a stabilit un curs fix de 4 lei/euro pentru calculul preţurilor la medicamentele de uz uman, iar de la 1 aprilie, potrivit noii metodologii de calcul al preţurilor pentru produsele