Anul 2010 va fi unul de crestere si linistit pentru piata de comert online, considera Tiberiu Pop, directorul executiv al Corsar Grup, compania care detine Cel.ro, unul dintre primele cinci magazine online la nivel local cu afaceri de 9,4 milioane de euro in 2009.
In 2009, unul dintre putinele domenii care au inregistrat o crestere a fost cel al comertului online, piata fiind estimata anul trecut la 225-250 de milioane de euro, fata de 200 de milioane de euro cu un an inainte.
“Cu siguranta va fi in crestere, asa cum s-a intamplat in fiecare an, acum ramane de vazut cu cate procente. In general, ma astept la un an linistit, majoritatea jucatorilor care puteau sa vanda sau sa inchida au facut-o deja. In plus, in presa au inceput sa apara tot mai multe articole legate de online si ma astept ca lumea sa capete din ce in ce mai multa incredere in acest mod de a face cumparaturi, iar cresterea sa fie un pic mai accelerata decat in anii precedenti”, a declarat, pentru Wall-Street, Tiberiu Pop (foto). In 2009, Cel.ro a avut vanzari de 40 de milioane de lei (9,4 mil euro), iar pentru acest an managerul estimeaza afaceri de 60 de milioane de lei.
Seful magazinului online nu a precizat valoarea profitului net pe anul trecut motivand neincheierea situatiei financiare, dar a mentionat ca acesta a fost "cu siguranta indeajuns pentru a sustine dezvoltarea companiei in 2010 fara a apela la resurse externe".
In ultimul an s-a vorbit tot mai des despre o posibila vanzare a Cel.ro, dupa ce in primavara 2009 Asesoft Distribution a cumparat 51% din eMag, cel mai mare retailer online cu afaceri de peste 70 de milioane in 2008, iar Marius Ghenea, presedintele Fit Distribution, grup care detine magazinele PCfun si ElectroFun, a cumparat PC Garage, unul dintre principalii jucatori pe piata de comert online.
De atlfel, in vara, Tiberiu Pop declara ca managem