Retailul cu discount este primul care raporteaza cresteri de vanzari in 2009, cand marile retele de magazine s-au lovit de scaderi in consum.
Cel mai mare operator de discountere - magazine cu o oferta limitata la produse ieftine si amenajate modest in interior - Penny Market, a ajuns la afaceri de 1,7 miliarde de lei (400 mil. euro) anul trecut, in crestere cu 23% fata de valoarea raportata pe 2008. Avansul in euro a fost de 7%.
"Vanzarile au crescut semnificativ si in magazinele deschise in 2007 si 2008, iar magazinele mai vechi de doi ani au avut in 2009 o crestere a afacerilor de 5,3%, comparativ cu perioada anterioara", a declarat Marcel Thiele, CEO-ul retelei Penny Market, care numara 100 de magazine. Penny Market este detinuta de grupul german Rewe, al doilea mare jucator din comertul romanesc. Carrefour, al treilea mare retailer la nivel local, a raportat pe 2009 un declin al vanzarilor in euro de 4,6% si un avans de circa 9% in lei, comparativ cu anul anterior, in conditiile continuarii investitiilor in expansiune.
Retailul cu discount este primul care raporteaza cresteri de vanzari in 2009, cand marile retele de magazine s-au lovit de scaderi in consum.
Cel mai mare operator de discountere - magazine cu o oferta limitata la produse ieftine si amenajate modest in interior - Penny Market, a ajuns la afaceri de 1,7 miliarde de lei (400 mil. euro) anul trecut, in crestere cu 23% fata de valoarea raportata pe 2008. Avansul in euro a fost de 7%.
"Vanzarile au crescut semnificativ si in magazinele deschise in 2007 si 2008, iar magazinele mai vechi de doi ani au avut in 2009 o crestere a afacerilor de 5,3%, comparativ cu perioada anterioara", a declarat Marcel Thiele, CEO-ul retelei Penny Market, care numara 100 de magazine. Penny Market este detinuta de grupul german Rewe, al doilea mare jucator din comertul romanesc. Carrefour, al