Producatorul de lactate si branzeturi Carmo-Lact Prod din localitatea Monor, judetul Bistrita-Nasaud, a incheiat anul 2009 cu o cifra de afaceri de peste 46,1 mil. lei (circa 11 mil. euro), in scadere cu aproximativ 3% in lei fata de anul precedent.
"Incepand din luna octombrie a anului 2009, piata lactatelor a inregistrat un usor reviriment, vanzarile au inceput sa creasca diminuand treptat, de la o luna la alta, diferentele fata de anul 2008. Primele semne ale anului 2010 sunt la fel de bune, insa consideram ca acest trend se va mentine doar pana la inceputul lunii mai, iar din luna august se vor inregistra din nou scaderi ale vanzarilor", a declarat Alin Neagos, directorul economic al companiei Carmo-Lact Prod.
In 2008, compania bistriteana, care detine marcile Fagaras, Monor si Tihuta, a realizat vanzari totale de circa 47,4 mil. lei (aproximativ 13 mil. euro).
"Momentan nu putem face estimari in ceea ce priveste evolutia vanzarilor Carmo-Lact Prod din 2010, insa credem ca cea mai grea perioada pentru produsele lactate va fi la vara. Avem incheiate contracte cu diferite societati comerciale si care au concediat numerosi angajati. De la aceste companii avem in continuare semnale ca situatia este precara, fenomen care va duce cu siguranta la micsorarea volumelor de vanzari Carmo-Lact", a spus Neagos.
Singurul punct de lucru al companiei Carmo-Lact Prod este in localitatea Monor, unde firma detine trei fabrici.
Potrivit reprezentantilor companiei din Bistrita-Nasaud, 32% din vanzari sunt realizate din contractele cu distribuitorii, supermarketurile sustin 22% din cifra de afaceri a companiei, iar restul vanzarilor se realizeaza prin intermediul magazinelor mici de cartier.
"Din punct de vedere concurential evolutia pietei lactatelor va fi asemanatoare cu cea din anul trecut, batalia pe consumatori va fi la fel de mare, iar influent