Datoriile acumulate la nivel de asociaţii de proprietari a determinat Compania de Apă Târgovişte să reia, pe 18 ianuarie, campania de debranşări.
În această situaţie s-a aflat blocul 23 din Micro 3. Locatară aici este şi Vasilica Lupaşcu, de 46 de ani. „Trei zile nu am avut apă. A fost groaznic. Nici nu vă puteţi imagina. N-am avut niciodată restanţe la apă. Consum 10-12 mc pe lună, cam de 50-70 de lei. Plătesc mereu la timp, dar, din cauza datoriilor acumulate de patru familii din bloc, ni s-a tăiat apa”, povesteşte femeia. Ca ea sunt foarte mulţi proprietari care sunt defavorizaţi din cauza consumatorilor rău platnici. După spusele directorului companiei, inginer Radu Vasilescu, contractele sunt încheiete, conform legislaţiei în vigoare, cu asociaţiile de proprietari, şi nu cu locatarii din blocuri.
Vor urma alte debranşări
Un alt bloc cu probleme la achitarea serviciilor de apă şi canalizare este şi blocul 11 din Micro 3. Lista cu datoriile locatarilor, afişată la intrare, arată că oamenii au de dat Companiei de Apă aproape 19.000 de lei.
Potrivit datelor oferite de Radu Vasilescu, datoria târgoviştenilor care au fost debranşaţi în această lună a fost de 65.000 de lei, reprezentând valoarea facturilor restante, majorările de întârziere şi facturile curente. Acţiunea de debranşare şi-a atins scopul şi i-a determinat, însă, pe unii să achite datoriile pe care le au pentru serviciile de apă şi canalizare. „Nu e scopul nostru de a priva oamenii de apă. Legea spune ca debranşarea să se facă după 45 de zile de la neachitare. Noi am pornit pe cartiere, de la asociaţiile cu cele mai mari datorii, iar acţiunea va continua şi la celelalte”, a declarat Radu Vasilescu.