Vânzările Bayer Schering Pharma România au crescut cu 15% în 2009, sub aşteptările companiei, pe fondul măsurilor aplicate de Ministerul Sănătăţii pe parcursul anului trecut, iar pentru 2010 estimează un avans mai mic, a declarat directorul general Bayer România, Andreas Damaske, conform Mediafax. "Estimăm că vânzările diviziei de medicamente cu prescripţie a Bayer au crescut cu 15% în 2009, potrivit rezultatelor preliminare. Ne aşteptam la rezultate mai bune anul trecut, dar introducerea sistemului de referinţă privind calculul preţului la medicamente a avut un impact negativ. De asemenea, am fost afectaţi şi de deprecierea cursului valutar, având în vedere cursul fix stabilit de Ministerul Sănătaţii", a explicat Damaske. Începând cu 1 februarie 2009, Ministerul Sănătăţii a stabilit un curs fix de 4 lei/euro pentru calculul preţurilor la medicamentele de uz uman, iar de la 1 aprilie, potrivit noii metodologii de calcul al preţurilor pentru produsele cu prescripţie, s-a ales cel mai mic preţ din 12 ţări europene.
El a adăugat că pentru acest an mizează pe o creştere mai mică decât în 2009.
"Sectorul farma este cel mai dificil sector de previzionat în acest an, totul depinzând de sistemul de sănătate şi de câţi bani vor fi disponibili. (...) Aşteptăm să fie aprobat proiectul legislativ care modifică modul de calcul al medicamentelor în funcţie de media a 12 ţări europene, şi nu cel mai mic preţ din aceste state, astfel încât să ne permită să creştem preţurile", a adăugat Damaske. Damaske a adăugat că pentru acest an divizia Bayer Schering Pharma nu are în plan reducerea de costuri, ci doar optimizarea acestora, şi nici reducerea de personal. "Pentru marketing nu vom avea costuri mai mari faţă de anul trecut, bugetul alocat pentru aceste activităţi fiind acelaşi cu cel din 2009", a completat directorul general Bayer România.
Vânzările Bayer Sc