Mulţi dintre liceenii de clasa a XII-a din Suceava spun că s-au descurcat greu la probă fiindcă au lucrat foarte puţin pe calculator la cursurile de la şcoală.
Citiţi şi:
Constanţa: Prezenţă slabă la simularea bacalaureatului
Constanţa: Problemele tehnice de la BAC i-au demoralizat pe elevi
Privită ca o distracţie de către elevi şi ca o corvoadă de către profesori, simularea probei de evaluare a aptitudinilor digitale a stârnit multe controverse. La sfârşitul testului, liceenii de clasa a XII-a din Suceava s-au plâns de lacune organizatorice şi dificultăţi în rezolvarea probelor trimise de la Bucureşti.
„Probabil pentru un tip obişnuit cu calculatorul cerinţele au fost banale. Mie unul îmi sună a SF-uri. Eu abia când am venit în Suceava la liceu am pus mâna prima dată pe un calculator“, a explicat Marcel Moisiuc, elev.
Prea multe necunoscute legate de examinare
De aceeaşi părere este şi colega lui Lăcrămioara Moţoc. „Unele cerinţe au fost uşoare, dar la altele nici n-am auzit de aşa denumiri. Eu nu am timp să stau prea mult la calculator, că e unul singur la noi în cameră. Şi oricum stau pe messenger sau citesc reviste“, afirmă eleva.Fiecare director de liceu a fost nevoit să interpreteze cum s-a priceput unele părţi din regulamentul simulării. „Domnul director a hotărât ca cei care nu apucă să dea simularea să fie programaţi zilele viitoare pe aceleaşi subiecte“, a spus Ciprian Fărtăiş, elev la Liceul „Ştefan cel Mare“.
Oficial, examenul pentru care s-a făcut simularea se numeşte „proba de competenţă digitală TIC“, iar elevii au avut de rezolvat între 15 şi 20 de chestionare. Candidaţii care au trecut examenul de recunoaştere europeană pentru certificarea competenţelor digitale - certificatul ECDL - nu vor susţine proba de evaluare a competenţelor digitale din cadrul examenului de Bacalaureat. În această categorie se