Realizatorul emisiunii „Europa Express“, de la Europa FM, vorbeşte despre starea actuală a radioului, în România. Zafiu spune că acesta s-a schimbat de când a devenit o afacere profitabilă. George Zafiu (32 de ani) şi-a făcut debutul în radio pe când era încă în liceu, iar pionieratul a fost „fabulos“. Astăzi spune că radioul „luptă pentru supravieţuire mai mult ca oricând“.
„Adevărul": În ultimii ani au fost câteva mutări importante pe piaţa de radio. Devine un fenomen? Vor mai fi schimbări?
George Zafiu: Cred că lucrurile nu se vor opri aici şi că piaţa va mai suferi modificări. Sunt jucători în media autohtonă care nu sunt implicaţi în radio şi cred că o vor face în curând. De-a lungul timpului, nu de puţine ori am crezut că lucrurile se vor aşeza, dar nu a fost aşa. În urmă cu doi ani, cred că nu se gândea nimeni că vor urma atâtea schimbări, că poziţia liderilor absoluţi va fi clintită... Piaţa este însă în continuă mişcare şi nu e exclus ca atunci când doi se bat să vină al treilea şi să aşeze cireaşa pe tort.
Citiţi şi:
Matinalii de la radio se întrec în obrăznicii
Cât de afectat este un post radio de plecarea unei vedete?
În urmă cu câţiva ani, plecarea unui DJ nu provoca valuri în piaţă. De obicei, ascultătorul este tentat să revină la radio-ul de unde a plecat DJ-ul respectiv, în căutarea formatului care a generat succesul. Dacă DJ‑ul e vedetă, atunci lucrurile se complică. Însă schimbările aduc cu ele posibilitatea descoperirii de noi talente, oameni fresh, dornici să arate ce pot.
Ai împlinit 15 ani de radio. Ce e mai bine şi ce e mai rău acum, faţă de momentul debutului tău?
Orice „pionierat" e fabulos, aşa că şi în industria asta a fost la fel. Acum 15 ani, radioul nu avea atât de multe reguli, însă respecta regula bunului-simţ. Radioul era ca oamenii care lucrau în el, în timp ce