Ediţia online a cotitidianului „New York Times” va putea fi citită doar contra cost începând din ianuarie 2011 şi va putea fi accesată de pe telefonul mobil, însă accesul de pe un e-reader cum este Amazon Kindle va fi taxat separat.Recesiunea economică obligă instituţiile de media să îşi reconsidere modelele de afaceri astfel încât să scadă dependenţa financiară de publicitate, având în vedere că în Statele Unite volumul veniturilor din această zonă a scăzu
Ediţia online a cotitidianului „New York Times” va putea fi citită doar contra cost începând din ianuarie 2011 şi va putea fi accesată de pe telefonul mobil, însă accesul de pe un e-reader cum este Amazon Kindle va fi taxat separat.
Recesiunea economică obligă instituţiile de media să îşi reconsidere modelele de afaceri astfel încât să scadă dependenţa financiară de publicitate, având în vedere că în Statele Unite volumul veniturilor din această zonă a scăzut cu 30% în prima jumătate a anului trecut, iar specialiştii susţin că este foarte puţin probabil ca după depăşirea crizei volumul să revină la nivelurile din 2007.
În afară de scăderea veniturilor din publicitate, publicaţiile din întreaga lume trebuie să se confrunte cu volumul uriaş de conţinut de calitate disponibil gratuit pe Internet şi cu tendinţele actuale ale consumului de media.
„Times” mizează pe publicul fidel
Deşi 80% dintre americani au declarat, într-un sondaj de opinie efectuat în noiembrie anul trecut, că ar renunţa să mai citească ziarul lor preferat pe Internet dacă ar trebui să plătească pentru asta, conducerea „New York Times” este convinsă că cititorii fideli ai publicaţiei nu se vor împiedica de un mic obstacol financiar: „Publicul nostru este foarte loial şi credem că sunt dispuşi că plătească pentru serviciile şi conţinutul nostru online, care a fost premiat de atâtea ori”, spune editorul publ