Noul director executiv al Opel le-a cerut angajaţilor săi să înceteze cu acuzaţiile potrivit cărora compania-mamă General Motors este cauza problemelor pe care le are constructorul german de automobile şi să accepte neajunsurile din propria „curte“.
„Nu sunt de părere că trebuie să facem compania GM responsabilă de toate problemele noastre“, a afirmat Nick Reilly într-o scrisoare adresată angajaţilor Opel, după ce şi-a format săptămâna trecută noua echipă managerială. „Este doar o scuză pentru neasumarea responsabilităţii într-o situaţie dificilă“, a mai spus noul director executiv al Opel.
Problemele producătorului Opel, inclusiv neexistenţa în gamă a unui produs mai mic decât subcompactul model Corsa, vor fi probabil exacerbate de un declin al cererii pe piaţă în 2010, informează Automotive News, citând Reuters. În scrisoare, Reilly a estimat că piaţa auto europeană va pierde 1,5 milioane de unităţi în acest an, ceea ce implică un nivel total al vânzărilor de 12,1 milioane de unităţi. Reilly, preşedinte al General Motors Europe, a devenit vineri directorul executiv al Opel. Înainte de a se transfera în decembrie la divizia europeană a General Motors, Reilly a lucrat în cadrul diviziei GM Asia-Pacific din 2002, ultima funcţie fiind aceea de şef al operaţiunilor internaţionale ale constructorului. Tot săptămâna trecută, GM a declarat că a transferat către Opel la începutul acestei luni 650 de milioane de euro, echivalentul a 938 de milioane de dolari, subliniind totodată problemele pe care Reilly şi echipa sa le au de înfruntat. „Accelerarea avansurilor serveşte ca finanţare temporară pentru operaţiunile grupului Opel până când poate fi pus la punct un sistem de finanţare mai stabil“, au explicat reprezentanţii constructorului american.
GM are nevoie de 3,3 miliarde de euro pentru a restructura Opel şi divizia britanică Vauxhall. Guvernele europen