Cei trei antreprenori romani Felix Patrascanu, Adrian si Neculai Mihai, proprietarii Fan Courier, una dintre cele mai importante companii de curierat de pe piata, sustin ca si-au indeplinit obiectivele pe anul trecut si ca au reusit sa incheie cu rezultate financiare in scenariul optimist, respectiv cu o crestere a vanzarilor.
"In lei, cifra de afaceri a companiei a fost in crestere cu 9 - 10% fata de anul anterior, insa in euro nu putem spune acelasi lucru. Marja de profit s-a situat sub nivelul celei de anul trecut, de 17%", a declarat Adrian Mihai, unul dintre cei trei actionari ai companiei.
Potrivit ritmului de crestere anuntat de actionari, Fan Courier a finalizat anul trecut cu vanzari in jurul a 170 de milioane de lei (39 mil. euro).
Fan Courier detine o cota estimata la 20% pe o piata evaluata la 200 de milioane de euro, dominata de intrarea unor giganti precum UPS, Posta franceza sau cea germana in anul 2008.
De altfel, 2008 a fost anul in care tranzactiile s-au tinut lant pe piata de curierat odata cu intrarea Postei Franceze care a cumparat compania Pegasus, care se reorganizeaza sub brandul DPD, cu preluarea Trans Courier Service de catre americanii de la UPS si cu achizitia Cargus de catre DHL.
Pe piata de curierat au fost numeroase tranzactii in urma cu doi ani, dar in acelasi timp s-au inregistrat si esecuri in randul unor jucatori, cel mai rasunator fiind cel al companiei Curiero, care a intrat in insolventa.
Daca gigantii intrati pe piata se concentreaza pe expeditii internationale, Fan Courier castiga peste 90% din venituri din expeditiile pe piata domestica. Legat de concurenta, Felix Patrascanu, actionar al Fan Courier, spune ca pe o piata concurenta este foarte buna, pentru ca te stimuleaza si ca nu concurenta doboara o firma, ci administrarea defectuoasa.
Neculai Mihai are insa o alta parere, el se