Microsoft, cel mai mare producator de software din lume, a pierdut o parte din afacerea cu bannere publicitare de pe reteaua de socializare Facebook, scrie Bloomberg. Gigantul american negociaza in prezent cu Facebook un nou acord care ar putea marca o noua reducere a afacerilor Microsoft pe acest segment.
Reprezentantii Facebook au incetat in aceasta luna sa mai foloseasca serviciile Microsoft in vanzarea de publitate pe site-ul retelei in lume (mai putin in SUA), preferand sa gestioneze singuri acest business. Intelegerea dintre cele doua companii dateaza din 2007, cand compania lui Bill Gates a cumparat 1,6% din actiunile retelei de socializare infiintate de Mark Zuckerberg. Pretul pe care l-a platit Microsoft pentru participatie a evaluat Facebook la 15 miliarde de dolari.
In urma acordului, gigantul american primea, prin contract, dreptul de gestionare asupra bannerelor publicitare care apar pe site-ul Facebook.
"Facebook ar putea renunta la serviciile Microsoft chiar si in SUA", a declarat Robin Domeniconi, director de vanzari publicitate in cadrul Microsoft. "Oficialii Facebook sunt interesati sa-si gestioneze singuri businessul", a declarat la randul sau Keith Lorizio, vicepresedinte in cadrul gigantului american.
"Momentan suntem in discutii sa schimbam acordul sau sa-l ajustam. Ei vor sa vanda singuri publicitate", a adaugat Lorizio, citat de Bloomberg. Facebook ar putea elimina de tot publicitatea de la Microsoft pana la sfarsitul primului trimestru, scrie presa internationala.
Potrivit unor surse citate de presa internationala, reprezentantii Facebook nu sunt multumiti de modul in care Microsoft gestioneaza spatiile de publicitate si de aceea au preferat sa renunte la serviciile sale.
Investitia Microsoft in Facebook a fost in 2007 o adevarata lovitura pe piata online, dar mai ales pentru Google, avand in vedere potentia