În holul Direcţiei Finaţelor Publice Argeş a fost instalat, cu ceva timp în urmă, un automat care emite bonuri de ordine, care ar trebui să te scutească de statul la coadă aiurea la ghişee.
Realitatea este, însă, un pic altfel. În primul rând, la automat se stă la coadă. În al doilea, nu-ţi arată nimeni cu funcţionează, şi dacă nu caşti ochii bine la instrucţiuni sau n-ai mai butonat ceva de genul acesta, te încurci rău de tot. Şi încurci şi funcţionarii de la ghişee.
Fie că este vorba de probleme de sănătate care îi împiedică să citească ce scrie, sau pur şi simplu nu au nicio treabă cu tehnica, unii cetăţeni îşi încurcă degetele butonând maşinăria. Din acest motiv, multe dintre bonurile tipărite, care ar programa un client la un anumit ghişeu, sunt greşite! Aşa se face că la ghişeele unde trebuie să apară clienţi nu vine nimeni şi funcţionarii se uită lung.
„Sincer nu înţeleg nimic, deşi scrie în română. Am greşit deja de trei ori, dar mai încerc“, spune Mariana, una dintre femeile care au aşteptat la coadă să-şi ia bon de ordine. Un alt cetăţean din spate sare să o ajute, el se obişnuise cu sistemul şi opera foarte uşor.
Tehnica, bat-o vina
Scopul aparatului a fost acela de a evita ca oamenii să întrebe la zece ghişee până când îşi dau seama de fapt unde îşi pot rezolva problemele. Majoritate acelor care nu se descurcă cu aparatul, tot să întrebe din ghişeu în ghişeu ajung.
„Mai stau la coadă şi la ăsta! Mă duc mai bine şi întreb undeva şi este mai uşor. Ce ştiu eu să umblu pe butoanele alea“, spune Gheorghe Puşcaş, venit la finanţe pentru a adeverinţă necesară la dosarul pentru şomaj.
„Aparatele au fost montate tocmai cu scopul de a-i ajuta pe oameni şi pentru a evita conflictele între ei. Majoritatea s-au obişnuit cu el, dar mai sunt şi cazuri când apar mici probleme, dar nu de natură să bulverseze activitatea“, spune