Horváth & Partners: 50% din aceştia susţin că propria companie nu se află în situaţie de criză
Puţine firme au planificat pentru 2009 măsuri anticriză, deşi se aşteptau la o înrăutăţire a situaţiei
Majoritatea managerilor consideră că, în actualul context, companiile lor vor trece mai bine de criză decât concurenţa
Deşi criza şi-a făcut simţită prezenţa din ce în ce mai mai mult, se pare că mulţi manageri nu recunosc gravitatea şi pericolul crizei asupra propriilor companii. Un studiu efectuat de Horváth & Partners, în ceea ce priveşte efectele şi măsurile luate de către companii pe timp de criză, scoate la iveală rezultate nu tocmai îmbucurătoare. Acest studiu a fost realizat în rândul top-managerilor din companiile din Germania, Austria, Elveţia, Ungaria şi România. Potrivit datelor, se pare că foarte puţine companii au planificat pentru 2009 măsuri anticriză, cu toate că se aşteptau la o înrăutăţire a situaţiei în ceea ce priveşte numărul de comenzi, încasările şi lichiditatea.
Mai mult chiar, "există în general tendinţa de a supraaprecia situaţia economică, multe dintre companii fiind optimiste în ceea ce priveşte durata crizei economice. Acest lucru reiese pe de o parte din estimările făcute privind situaţia propriei companii în situaţie de criză: astfel, peste 50% din participanţi afirmă că propria companie nu se află în situaţie de criză chiar dacă au înregistrat o scădere semnificativă a numărului de comenzi. Pe de altă parte, optimismul companiilor reiese şi din afirmaţiile făcute privind concurenţa: astfel, 20% dintre participanţi estimează indicatorii economici ai propriei companii ca fiind mai buni decât cei ai concurenţei", se arată în studiu.
"Sunt luate puţine măsuri pentru stăpânirea situaţiei de criză"
Rezultatele studiului reprezintă un motiv de îngrijorare, şi mai mult decât atât, se pare că mult