Oamenii de afaceri români care călătoresc des în afara ţării îşi vor putea recupera mult mai simplu de la stat Taxa pe Valoarea Adăugată (TVA), pe care au plătit-o pentru diverse produse şi servicii din străinătate.
După intrarea în vigoare a hotărârii de guvern 1620/2009, de la 15 ianuarie 2010 companiile din România pot cere rambursarea pe cale electronică direct de la administraţiile financiare de care aparţin.
„Doar pentru demararea unor astfel de proceduri este necesară consultarea unui specialist, pentru a afla documentele necesare pentru exercitarea dreptului de deducere a TVA în ţara respectivă. Astfel, costurile vor fi cu mult reduse pentru companiile româneşti, comparativ cu situaţia de până acum", a declarat Sorin Istrate, Managing Partner Contexpert.
Acesta spune că în special idustria IT&C şi consultanţii vor profita de noua măsură legislativă. „Industria de IT&C şi consultanţii sunt categoriile de business care vor beneficia, în cea mai mare măsură, de această nouă măsură legislativă, fiindcă aceştia sunt cel mai adesea solicitaţi pentru a călători în interes de serviciu", a adăugat Istrate.
Hotărârea prevede faptul că rambursarea TVA poate fi solicitată chiar în cursul anului, în cazul în care suma depăşeşte echivalentul a 400 de euro, sau la sfârşitul anului calendaristic, pentru sume de minimum 50 de euro.
Până acum, o companie era nevoită să apeleze la serviciile unei companii intermediare din ţara de destinaţie, specializate în recuperarea de TVA, care pretindea un procent de 20% până la 40% din suma recuperată.