OPEL a anunţat că trebuie să-şi reducă activitatea cu 20% în Europa şi închide anul acesta uzina de la Anvers, în nordul Belgiei, transmite corespondentul RFI la Bruxelles, Mihaela Gherghişan. Responsabili politici belgieni şi sindicatele au făcut diferite demersuri pe toată durata anului trecut, dar nu au reuşit să evite închiderea uzinei OPEL de la Anvers, care îşi va opri activitatea în 30 iunie, după 22 de ani de existenţă.
OPEL a anunţat că trebuie să-şi reducă activitatea cu 20% în Europa şi închide anul acesta uzina de la Anvers, în nordul Belgiei, transmite corespondentul RFI la Bruxelles, Mihaela Gherghişan (audio).
Responsabili politici belgieni şi sindicatele au făcut diferite demersuri pe toată durata anului trecut, dar nu au reuşit să evite închiderea uzinei OPEL de la Anvers, care îşi va opri activitatea în 30 iunie, după 22 de ani de existenţă.
Două mii trei sute de locuri de muncă se pierd astfel, angajaţii părăsesc uzina în urma unei concedieri colective, cu indemnizaţiile de rigoare, calculate în funcţie de vechime, dar o criză socială se anunţă totuşi.
Sindicatele vorbesc acum despre o dramă pentru piaţa de muncă belgiană şi pentru industria belgiană, iar angajaţii OPEL spun că se simt aruncaţi pe drumuri.
Belgia a negociat anul trecut la nivel regional, federal şi european acordarea unor subvenţii şi evitarea închiderii uzinei, dar în zadar.
Statul belgian a cerut Comisiei Europene să-i permită acordarea de subvenţii sub regulile concurenţei europene, aşa cum s-a întâmplat în Germania, dar pierderea locurilor de muncă nu a putut fi oprită.
În urma anunţului oficial făcut de conducerea OPEL joi dimineaţă la Anvers, sindicatele au blocat ieşirea din uzina împiedicând livrarea maşinilor nou produse.
Belgia trăieşte acum o senzaţie de déjà vu, întrucât în 1997 uzinele Renault de la Vilvoorde se închideau, l