Daca majoritatea fumatorilor de azi s-au obisnuit sa vada pe pachetele de tigari imagini neplacute si avertismente, pe vremuri, reclamele laudau efectele benefice ale fumatului asupra sanatatii.
Mesaje de tipul "Nu irita gatul", "Recomandat persoanelor care sufera de astm" sau "Create pentru a preveni durerile de gat" erau frecvent intalnite, in trecut, in reclamele pentru tigari, dupa cum arata galeria realizata de Scoala de Medicina Stanford.
Multe dintre mesajele prezentate in reclame utilizau referiri la medici si la oameni de stiinta, menite sa convinga clientul ca acestia ar aproba fumatul.
Unul din vechile postere publicitare pentru tigarile Lucky Strike contine un astfel de mesaj: 20.679 de medici spun ca tigarile Lucky Strike irita mai putin. "Protectia ta impotriva iritatiei si a tusei", este mesajul din reclama.
O reclama din 1952 la tigari Chesterfield utilizeaza imaginea unui cercetator care isi practica meseria cu o tigara aprinsa in mana. "Stiinta a descoperit, tu poti sa dovedesti - Nu exista un gust neplacut dupa tigara", este mesajul din aceasta reclama.
Philip Morris apela de asemenea la medici pentru a-si promova produsele, in conditiile in care, in anii 1930, '40 sau '50, prestigiul medicilor era mult mai mare decat in ziua de azi.
Avertismentele cu privire la pericolele reprezentate de fumat existau si atunci, insa industria nega acuzatiile cu vehementa. Unii insa nu se limitau la asta, ci incercau sa impuna ideea ca tigarile ti-ar face un bine.
"Procesul de prajire elimina iritantii periculosi care afecteaza gatul si cauzeaza tusea", se arata intr-o reclama la Lucky Strike, din anii '30.
Placerea produsa de fumat a fost de asemenea folosita de agentii publicitari: reclamele puneau uneori accent pe modul