Preţul cu care este tranzacţionat un automobil second-hand poate fi afectat de deciziile luate de vânzător în momentul achiziţionării maşinii, dar şi în perioada utilizării acesteia.
Vă face cu ochiul o maşină vopsită într-o nuanţă mai puţin obişnuită? Vă tentează câteva echipamente costisitoare din lista cu dotări opţionale a modelului pe care v-aţi hotărât să-l achiziţionaţi? Suntenţi ispitiţi să fentaţi service-urile autorizate şi să rezolvaţi micile inconveniente tehnice în atelierul de la colţul străzii, cu costuri inferioare?
Dacă da, atunci trebuie să fiţi avertizaţi că toate aceste decizii, dar şi altele, pe care le vom enumera imediat, vă vor priva mai târziu, când va veni vremea despărţirii de actualul autoturism, de un preţ de revânzare mai bun.
Site-ul de comerţ online ”carsite.co.uk” a realizat un studiu referitor la greşelile făcute de proprietari la achiziţia unui automobil şi, ulterior, în timpul utilizării acestuia, erori care se vor reflecta apoi în preţul de revânzare.
Cercetarea a evidenţiat cele mai frecvente zece păcate comise de şoferi şi a evaluat pierderile pe care le provoacă fiecare.
Culoarea face toţi banii
Una dintre cele mai mari greşeli pe care le poate face un cumpărător este să aleagă o maşină vopsită într-o culoare extravagantă. Galbenul, portocaliul sau rozul au un potenţial de clienţi mult mai redus ca negrul, griul sau argintiul.
Potrivit analizei ”carsite.co.uk”, în cazul unui model de clasă mică sau medie, o nuanţă puţin căutată echivalează cu pierderea a 250 - 500 de euro la revânzare. Pentru o maşină premium de mari dimensiuni, paguba poate depăşi lejer 1.000 de euro.
Investiţia în echipamentele opţionale mai puţin comune sau cu un preţ de achiziţie ridicat nu este nici ea o decizie înţeleaptă. Pe piaţa second-hand, o maşină e