Ultimul sofer al lui Hitler, Erich Kempka, povesteste cu lux de amanunte cum a fost incendiat cadavrul fostului dictator dupa ce acesta s-a sinucis, in incercarea de a spulbera astfel toate legendele legate de supravietuirea lui dupa razboi.
Kempka (foto: la volan, in fata lui Hitler si Mussolini) isi aminteste ca l-a vazut pentru ultima oara pe Hitler pe 29 aprilie 1945, dar chiar daca il cunostea de 13 ani nu si-a dat seama ca este pe cale sa se sinucida, scrie Daily Mail.
A doua zi, pe cand trupele sovietice se apropiau de buncarul situat in centrul orasului, Kempka a fost sunat de unul dintre ajutoarele lui Hitler, Otto Gunsche, care i-a cerut sa faca rost de urgenta de 200 de litri de benzina.
In momentul in care a sosit la locul unde se ascundea Hitler, Gunsche i-a spus ca acesta s-a impuscat, iar iubita lui, Eva Brown, a murit otravita.
Atunci a aflat Kempka si pentru ce anume trebuise sa faca rost de atatia litri de benzina. Hitler ceruse ca trupul sau sa fie ars in cazul in care va muri, pentru a nu ajunge sa fie expus publicului "precum Lenin".
Cele doua cadavre au fost scoase la suprafata si acoperite cu benzina, iar Kempka insusi a aprins o carpa "cu un chibrit pe care i l-am cerut lui Goebbels" si le-a incendiat. Ramasitele lor ar fi fost apoi ingropate rapid in apropierea buncarului.
Erich Kempka s-a nascut in 1910 dintr-o familie care provenea din imigranti polonezi. A ajuns sa fie soferul lui Hitler la douazeci de ani. Dupa terminarea razboiului s-a predat fortelor aliate si a fost incarcerat in inchisoarea de la Berchtesgaden de unde a fost eliberat in 1947.
Ultimul sofer al lui Hitler, Erich Kempka, povesteste cu lux de amanunte cum a fost incendiat cadavrul fostului dictator dupa ce acesta s-a sinucis, in incercarea de a spulbera astfel toate legendele legate