Pe 6 iunie 1944, în urma unei misiuni a aviaţiei SUA ce urmărea distrugerea rezervelor de petrol de pe teritoriul României, un pilot american şi unul român se întâlnesc pe cer, deasupra Galaţiului. Românul reuşeşte să-i avarieze avionul, însă americanul scapă la ucraineni. După aproape 66 de ani de-atunci, colonelul în rezervă Barrie Davis traversează din nou oceanul pentru a-i strânge mâna celui care i-a distrus avionul. Dar i-a lăsat viaţa.
6 iunie 1944. Americanii voiau cu orice preţ să distrugă rafinăriile de petrol din zona Ploieştiului şi insitau cu misiuni peste misiuni să-şi atingă scopul. La aerodromul din Tecuci, unde comandantul Escadrilei Grup 9 Aviaţia de Vânătoare, Ioan Dobran, era dislocat, se dă alarma. Avioanele decolează şi deasupra Galaţiului se întâlnesc cu avioanele americane. Separat de formaţie zboară două avioane inamice. Dobran, crezând că e vorba de o patrulă, se decide să le înfrunte. Îl alege pe cel mai din dreapta pentru tir. Îl loveşte, avionul e în picaj şi pilotul român vede ceva sărind din avion. Nu are timp să se dumirească că e atacat de un alt american, primeşte două proiectile în aripa stângă. Radiatorul îi e praf. Dă să fugă tot mai sus, dar Mustang-ul american se descurcă mai bine la urcare decât Meserrschmitt-ul 109, avionul românului. Aşa că mai primeşte un proiectil în rezervor şi aterizează forţat într-un lan de porumb. Bilanţul "dogfight-ului" (n.r. luptă de câini) aerian: un avion american distrus, o aterizare forţată pentru român şi timpanele sparte pentru pilotul american care-l dovedeşte, în cele din urmă. Iar peste 66 de ani, o întâlnire între doi piloţi inamici care şi-au disputat cerul pentru o clipă.
INAMICI DE-O CLIPĂ, PRIETENI PE VIAŢĂ
Dimineaţa geroasă de ianuarie se simte în clădirea înaltă a Muzeului Aviaţiei din Bucureşti. În această zi Barrie Davis, un colonel în rezervă ame