De circa două săptămâni un srl înmatriculat în Bucureşti, White Sands Marketing, dar cu sediu la Iaşi vinde vacanţe exotice sub pretextul unor prezentări de time-sharing, organizate în restaurante din Bistriţa. Deşi inspectorii de la Protecţia Consumatorilor Bistriţa au lansat de o săptămână semnale de alarmă în privinţa practicilor firmei şi a neregulilor din contracte, în plasa acesteia au continuat să cadă victime:
Chiar dacă am tras semnale de alarmă în presă în urmă cu o săptămână la ce se expun consumatorii care se duc la aceste prezentări şi semnează contracte, oamenii au continuat să meargă şi după, iar reclamaţiile au curs apoi, toată săptămâna, explică şefa OPC Bistriţa, Lorica Şut. Deocamdată OPC poate să amendeze srl-ul de apartament doar pentru clauzele contractuale care permit firmei să nu restituie integral banii în cazul rezilierii, însă inspectorii de la Protecţia Consumatorilor suspectează că afacerea este departe de a fi una de bună credinţă.
White Sands îşi apără buna credinţă
Contactat telefonic, Liviu Cotovanu, unul dintre reprezentanţii departamentului de vânzări de la White Sands Marketing afirmă că firma este de bună credinţă şi că va putea dovedi că trimite clienţii în excursii pe măsura ofertelor: „chiar în luna februarie vom trimite 50 de oameni în vacanţă. După ce se vor întoarce, ei vor putea povesti şi celorlalţi condiţiile de acolo. Din păcate, sunt multe firme care au stricat piaţa, dar nu nu suntem ca ei, oamenii însă citesc ce scrie pe internet şi unii dau înapoi„ explică Liviu Cotovanu. În privinţa clauzelor de reziliere a contractelor acesta crede că sunt întemeiate: „dacă îţi cumperi o maşină cu 10000 de euro, plăteşti banii şi a două zi te răzgândeşti, ţi-i mai dă cineva înapoi? Şi apoi nu-i obligă nimeni cu forţa pe clienţi să semneze contractele ", sunt explicaţiile reprezentantului White Sands Marketing. Aces