Eliminarea accizelor la produsele de lux, între care bijuteriile, parfumurile şi confecţiile din blănuri naturale, va fi resimţită la nivelul preţurilor cel mai probabil din a doua jumătate a anului, după epuizarea mărfurilor aflate acum la vânzare. Retailerii de parfumuri preconizează că preţurile se vor reduce cu până la 15%. Piaţa autohtonă a parfumurilor, estimată la aproximativ 20 de milioane de euro în 2009, a rezistat bine în aceste vremuri de criză, un studiu al co
Eliminarea accizelor la produsele de lux, între care bijuteriile, parfumurile şi confecţiile din blănuri naturale, va fi resimţită la nivelul preţurilor cel mai probabil din a doua jumătate a anului, după epuizarea mărfurilor aflate acum la vânzare. Retailerii de parfumuri preconizează că preţurile se vor reduce cu până la 15%.
Piaţa autohtonă a parfumurilor, estimată la aproximativ 20 de milioane de euro în 2009, a rezistat bine în aceste vremuri de criză, un studiu al companiei MEMRB relevând faptul că, în perioada noiembrie 2008- noiembrie 2009, vânzările au înregistrat scăderi nesemnificative atât ca volum (-1%), cât şi ca valoare (-1,8%). Eliminarea accizelor la produsele de lux începând cu acest an, conform unei decizii adoptate de Guvern în luna octombrie a anului trecut, a dat curaj atât importatorilor, cât şi retailerilor, care visează deja la profituri.
Potrivit MEMRB, în perioada menţionată, cel mai bine s-au vândut parfumurile de damă (la un preţ mediu de zece euro), produse care au înregistrat o creştere de 2% faţă de anul 2008, unul dintre cei mai buni din punctul de vedere al vânzărilor. Totodată, vânzările de parfumuri mai scumpe, cu un preţ mediu de 50 de euro, au înregistrat o scădere de 2%, în volum. Chiar şi aşa, peste 46% dintre români optează, atunci când aleg un cadou, pentru un parfum sau un produs cosmetic, o pondere însemnată orientându-se şi către br